خواص هویج چیست؟+ فواید هویج برای سلامتی چیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خواص هویج چیست؟+ فواید هویج برای سلامتی چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 9 ارديبهشت 1399
بازدید : 238
نویسنده : مهرو

هویج سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر است. آنها همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند.

آنتی اکسیدان ها مواد مغذی موجود در غذاهای گیاهی هستند. آنها به بدن کمک می کنند رادیکال های آزاد را از بین ببرد ، مولکول های ناپایدار که در صورت انباشت زیاد در بدن باعث آسیب سلول می شوند.

رادیکال های آزاد ناشی از فرآیندهای طبیعی و فشارهای محیطی هستند. بدن می تواند بسیاری از رادیکال های آزاد را به طور طبیعی از بین ببرد ، اما آنتی اکسیدان های غذایی می توانند کمک کنند ، به خصوص هنگامی که بار اکسیدان زیاد باشد.

در زیر چند روش وجود دارد که هویج می تواند از سلامتی حمایت کند.

چشم انداز
آیا هویج می تواند در تاریکی به شما کمک کند؟ به نوعی ، بله.

هویج حاوی ویتامین A است ، و کمبود ویتامین A ممکن است منجر به بیماری زایوفتالمی ، یک بیماری پیشرونده چشم شود. Xerophthalmia می تواند باعث کوری شب یا مشکل در دیدن کمترین میزان نور شود.

به گفته دفتر مکمل های غذایی ، کمبود ویتامین A یکی از اصلی ترین دلایل قابل پیشگیری از نابینایی در کودکان است.

بنابراین ، به نوعی ، هویج می تواند به شما در دیدن تاریکی کمک کند.

با این حال ، بینش بیشتر افراد از خوردن هویج بعید است ، مگر اینکه کمبود ویتامین A داشته باشد.

هویج همچنین حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زاكزانتین است و ترکیب این دو می تواند به جلوگیری از دژنراسیون ماكولا وابسته به سن ، نوعی از بین رفتن بینایی كمك كند.

در مورد 10 غذایی که می توانند به حفظ سلامت چشم کمک کنند ، بیاموزید.

سرطان
به گفته انستیتوی ملی سرطان ، بسیاری از رادیکالهای آزاد در بدن احتمال ابتلا به انواع مختلف سرطان را افزایش می دهد.

اثرات آنتی اکسیدانی کاروتنوئیدهای رژیمی - زرد ، نارنجی و رنگدانه های ارگانیک قرمز موجود در هویج و سایر سبزیجات - ممکن است این خطر را کاهش دهد. لوتئین و زاكزانتین دو نمونه از این كاروتنوئیدها هستند.

یک هویج خام متوسط ​​، با وزن 61 گرم (گرم) ، حاوی 509 میکروگرم (میلی گرم) RAE ویتامین A است.

همچنین 5،050 میکروگرم بتا کاروتن و 2،120 میکروگرم آلفا کاروتن [YB2] ، دو آنتی اکسیدان provitamin A که بدن در صورت لزوم می تواند به ویتامین A بیشتری تبدیل کند ، فراهم می کند.

مطابق دستورالعملهای رژیمی رژیم غذایی ۲۰۱۵-۲۰۲۰ برای آمریکایی ها ، بزرگسالان زن باید روزانه حداقل 700 میکروگرم RAE ویتامین A مصرف کنند ، در حالی که در بزرگسالان مرد حداقل به 900 میکروگرم RAE نیاز دارید.

سرطان پروستات: بررسی های انجام شده در سال 2015 حاکی از ارتباط بین یک رژیم غذایی سرشار از کاروتنوئیدها و خطر کمتر سرطان پروستات است. با این حال ، تأیید انجمن ، سپس تعیین علت آن ، نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

لوسمی: در سال 2011 ، محققان شواهدی یافتند که مواد مغذی موجود در عصاره آب هویج می تواند سلولهای لوسمی را بکشد و پیشرفت آنها را کند یا متوقف کند.

سرطان ریه: همچنین در سال 2011 ، محققان به این نتیجه رسیدند که نوشیدن آب هویج ممکن است به جلوگیری از نوع آسیب که منجر به سرطان ریه در افراد سیگاری می شود ، کمک کند.

پیش از این ، یک متاآنالیز در سال 2008 نشان داد که شرکت کنندگان با مصرف زیاد کاروتنوئیدهای مختلف ، 21٪ خطر ابتلا به سرطان ریه ، پس از تنظیم سیگار کشیدن ، نسبت به شرکت کنندگان در گروه های کنترل داشتند.

ارتباط بین سرطان و رژیم چیست؟ اینجا را پیدا کنید

سلامتی هضم کننده
براساس تحقیقات سال 2014 که شامل داده های 893 نفر است ، مصرف بیشتر غذاهای غنی از کاروتنوئید ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

یافته های یک مطالعه منتشر شده در سال بعد نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی پر فیبر مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که فیبر کمی مصرف می کنند ، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگتر دارند.

یک هویج متوسط ​​بسته به سن و جنس خود حاوی 1.7 گرم فیبر یا بین 5 تا 7/6 درصد از نیازهای روزانه فرد است. در ضمن ، 1 فنجان هویج خرد شده 3.58 گرم فیبر را تأمین می کند.

غذاهای پر فیبر می توانند سلامت روده را تقویت کنند ، اما از کدام غذاها باید پرهیز کنیم؟

کنترل دیابت
هویج عطر و طعم شیرین دارد و حاوی قندهای طبیعی است. این برای افراد مبتلا به دیابت چه معنی دارد؟

کربوهیدراتها حدود 10٪ هویج را تشکیل می دهند و تقریبا نیمی از این قند را تشکیل می دهد. 30٪ دیگر از این مقدار کربوهیدرات فیبر است. یک هویج متوسط ​​25 کالری تأمین می کند.

به طور کلی ، این باعث می شود هویج یک ماده غذایی کم کالری و پر فیبر باشد که قند نسبتاً کم دارد. به همین دلیل ، در شاخص گلیسمی (GI) کم نمره است. این شاخص می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا درک کنند کدام غذاها احتمالاً قند خون خود را بالا می برند.

هویج آب پز دارای نمره GI در حدود 39 است. این بدان معنی است که آنها بعید می توانند باعث افزایش قند خون شوند و برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند از خوردن بی خطر هستند.

در همین حال ، نویسندگان بررسی 2018 نتیجه گرفتند که مصرف رژیم غذایی پر فیبر ممکن است به جلوگیری از پیشرفت دیابت نوع 2 کمک کند. غذاهای پر فیبر همچنین ممکن است به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به مدیریت میزان قند خون کمک کنند.

برنامه رژیم 7 روزه دیابت چیست؟ اینجا را پیدا کنید

فشار خون و سلامت قلب و عروق
فیبر و پتاسیم موجود در هویج ممکن است به مدیریت فشار خون کمک کند.

انجمن قلب آمریکا (AHA) مردم را ترغیب می کند به هنگام خوردن غذاهای بیشتر حاوی پتاسیم مانند هویج ، نمک یا سدیم کمتری به وعده های غذایی اضافه کنند. پتاسیم به آرامش رگ های خونی کمک می کند ، خطر فشار خون بالا و سایر مشکلات قلبی عروقی را کاهش می دهد.

یک هویج متوسط ​​حدود 4٪ از نیاز روزانه فرد به پتاسیم را تأمین می کند.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: